• Fri fragt over 799 kr. ekskl. moms
  •  |  Dag-til-dag levering
  •  | Trustpilot
CSR  |  Omtanke  |  Kundeservice 

Gode tips til indretning af receptionen

reception2
Receptionen er ofte din virksomheds første kontaktpunkt med potentielle såvel som eksisterende kunder, og derfor er det også vigtigt, hvordan du indretter den. Men hvordan indretter du en god reception, hvilke funktioner skal du tænke ind, og hvilke fordele opnår du som virksomhed? Følg indretningseksperternes gode råd, og kom nemt og hurtigt i gang med indretningen af receptionen i din virksomhed.

Hvorfor er indretning af receptionen vigtig?

Vi mennesker husker, tænker og handler i mønstre, og derfor danner vi bl.a. også vores førstehåndsindtryk af andre mennesker og omgivelser inden for ganske få sekunder. Det betyder også, at chancerne for at give nye kunder et godt førstehåndsindtryk og skabe troværdighed over for kunden, øges, når receptionsindretningen i din virksomhed:

  • Fremstår overskuelig og inspirerende
  • Udstråler ro og professionalisme
  • Føles hjemlig og tryg
  • Afspejler virksomhedens værdier

Det er derfor ikke uden betydning, hvilke møbler din virksomhed vælger at indrette jeres reception med. Jo lettere kunderne har ved at genkende dig og din virksomhed i indretningen, jo større ro og tryghed vil kunderne også føle i virksomhedens omgivelser – med andre ord, jo bedre indretning, jo større tillid.

Hvilke funktioner skal en reception udfylde?

En virksomheds reception og skranke er typisk det første, der møder kunden, men mange glemmer alligevel, at den moderne reception også udfylder andre vigtige funktioner i arbejdsdagen. Så inden din virksomhed går i gang med indretning, så stil spørgsmålet – skal din reception også fungere som: 

  • Arbejdsplads?
  • Kundeservice?
  • Telefonomstilling?
  • Velkomstområde?
  • Venterum?
  • Loungeområde?

Hertil er det en god idé yderligere at vurdere funktionerne, I ønsker, ud fra need to have og nice to have. Når behovene er fastlagt, er det lettere at indrette området omkring receptionen. Mangler du inspiration? Gå opdagelse i vores udvalg af lækre møbler til recption og lounge her eller bliv inspireret af de flotte billeder af indretning hos andre kunder.
reception1

Sådan indretter du receptionen – Eksperternes bedste råd

Ønsker du at skabe en indbydende reception, er det ikke nok kun at tænke i funktionalitet. Derfor lyder rådet fra Lomax’ indretningskonsulenter, at din virksomhed foruden funktionaliteten også tænker look and feel ind i indretningen – bare følg listen her:

  • Opsæt god akustik og belysning
  • Vælg farver med omtanke
  • Opdel funktioner i områder
  • Benyt tydelig skiltning og infoskærme
  • Skab liv med planter
  • Fjern rod, ledninger og forstyrrende elementer
Ved at benytte ovenstående råd vil din virksomhed på forhånd være langt i processen med at indrette en reception, der skaber det helt rigtige rum og stemning, og på den måde vil du også få skabt et behageligt miljø, hvor både kunder og kolleger hurtigt finder ro. 
Indretning af reception

Få Lomax til at hjælpe med indretning af receptionen

Trænger receptionen til en kærlig overhaling? Bare rolig, du er i trygge hænder hos os. 

Hos Lomax er vi specialiserede i kontorindretning og indretter alt fra reception og kontor til mødelokale og kantine - og rådgiver jer ud fra jeres ønsker og behov.

Konkret hjælper vores eksperter dig og din virksomhed med:

  • Rådgivning og planlægning
  • Mulighed for udarbejdelse af 3D-tegninger
  • Bestilling af indretningsløsninger- og møbler
  • Levering og montering
Der er sket en fejl!

Tak for din henvendelse - vi vender snart tilbage!

Navn skal udfyldes.
Skriv venligst den korrekte e-mail.
Feltet skal udfyldes korrekt.
×

Ofte stillede spørgsmål om indretning af reception

Hvad koster indretning af reception?

Hos Lomax kan du få en standard skranke til receptionen og et hæve-/sænkebord på 160x80 cm for ca. 10.000 kr. ekskl. moms. Prisen på indretning af reception varierer dog og afhænger af materialevalg, størrelse på receptionen og om der skal være et loungeområde e.l.

Er indretning af reception vigtig?

Ja. Indretningen af virksomhedens reception er vigtig, da den afspejler virksomhedens brand og værdier. Ligeledes har indretningen af receptionen betydning for, om du efterlader kunder med et godt eller dårligt førstehåndsindtryk af din virksomhed.

Hvilke møbler skal jeg bruge i reception?

De fleste receptioner er typisk indrettet med skranke, receptionsborde- og stole m.m. Valget af møbler afhænger dog, om din reception f.eks. også fungerer som kundeservice, vente- og loungeområde eller noget helt tredje. Du finder et stort udvalg af møbler til reception her.