Gør virksomhedens udearealer attraktive
Senest opdateret 04. maj 2023
Lomax KvartalsBonus er helt gratis og uforpligtende. Når du opretter dig som kunde, bliver du automatisk tilmeldt.
Når du handler hos Lomax, opsparer du altid mindst 5 % i bonus, og vi sætter automatisk din bonus ind på din kundekonto.
Du opsparer bonus på alle dine køb i ét kvartal, hvorefter du kan handle for det opsparede beløb i det efterfølgende kvartal.
Senest opdateret 04. maj 2023
”Der er mange gode grunde til virksomheder bør pleje og prioritere udearealerne.
Men en god huskeregel er, at hvis det skaber værdi for kunden og særligt for medarbejderen, så skaber det ofte også værdi for virksomheden.
Hav det i baghovedet, når din virksomhed overvejer at etablere eller opgradere udearealerne”.
Udearealet er kundens første møde med virksomheden, og derfor er det vigtigt, at udearealer og facader er indbydende og attraktive.
For når kunder mødes af beskidte vinduer, uklippet græs og trætte facader, kan det efterlade et dårligt førstehåndsindtryk. Det skyldes at den manglende vedligeholdelse for nogle, kan opfattes både sjusket og uprofessionel.
Skinner facaden derimod, så skal kunden ikke forholde sig til det, da alt er normalt udadtil. Og herved er det nemmere, at give kunden et godt førstehåndsindtryk af virksomheden.
Et attraktivt udeareal er vigtigt for førstehåndsindtrykket, men lige så vigtig er udendørspleje af matriklen.
F.eks. begrænser rens af facaden risikoen for skimmelsvamp i bygninger, ligesom fliserens begrænser væksten af alger og ukrudt. Ligeledes forebygger rensning af tagrender tilstopning, der i værste fald kan skade både bygninger og grund, når vandet afledes uhensigtsmæssigt.
Med ordentlig udendørspleje forebygges en lang række bygning- og ejendomsskader. Derfor bør virksomheder der ikke selv har ressourcer eller knowhow til vedligehold af matriklen i stedet overveje, at hyre eksterne samarbejdspartnere til at varetage udendørsplejen.
Gode fællesområder styrker det sociale samvær, men det kræver at de rette fællesområder er til rådighed for medarbejderne – både i og uden for arbejdstiden.
Har kollegerne eksempelvis mulighed for at spise frokost i det fri eller mangler der et overdækket frokostområde? Kan kollegerne mødes om en fyraftensøl eller et socialt arrangement, eller er der behov for at etablere et afslappet og hyggeligt loungeområde?
De rammer en virksomhed stiller til rådighed har indflydelse på det sociale fællesskab og på adfærden. Derfor bør du overveje hvorvidt fællesområderne i din virksomhed er tilstrækkelige eller om de skal opgraderes.
Attraktive udearealer defineres ikke kun af fællesområder, men også af de ekstra faciliteter der gør hverdagen nemmere.
For mange vil et oplagt sted at starte være ved at se på parkeringsforholdene. Kan hverdagen gøres nemmere, hvis der f.eks. opsættes ladestationer, så biler og elcykler kan oplade i arbejdstiden? Og er der mulighed for at opgradere cykelskuret, så ansatte altid har pumper, luft og lappegrej til rådighed?
Så overvej følgende, hvilke ekstra faciliteter kan din virksomheden tilbyde, der gør det nemmere for de ansatte?